Jak będzie wyglądał marketing internetowy w 2023 roku?

Marketing internetowy

Nadążanie za trendami w marketingu internetowym może być trudne, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak szybko i często zmienia się otoczenie. Zasady SEO zmieniają się wraz z każdą aktualizacją algorytmu wyszukiwarki, metody prowadzenia kampanii PPC wraz z nowymi funkcjonalnościami w menedżerach reklam, a kampanie w Social Mediach wymagają śledzenie ciągłych zmian w popularnych platformach.

Oto najnowsze, krajowe i globalne trendy, które będą miały wpływ na działania z zakresu marketingu internetowego w 2023 roku.

1. Wzrost znaczenia influencerów. Marketerzy już od lat zauważają wzrost popularności influencer marketingu, który szybko ewoluuje. Jeszcze kilka lat temu polegał on na działaniach szeptanych, ale dzisiaj rządzą rekomendacje znanych i lubianych. Jedna wzmianka ze strony najpopularniejszych YouTube’rów, TikTok’erów czy Instagram’erów może znaczyć więcej niż niejedna kampania w mediach tradycyjnych.

Użytkownicy ufają tym, których znają. Nawet, jeśli jest to znajomość tylko cyfrowa. Badania pokazują, że użytkownicy dużo chętniej sięgają po usługę lub towar, jeśli zostały zarekomendowane przez znaną im osobę, nawet jeśli osobę tą znają z mediów społecznościowych, a nie realnego życia.

Marketerzy coraz częściej muszą sięgać po usługi influencerów chcąc docierać szybciej i lepiej do pewnych grup konsumentów. I wcale nie dotyczy to tylko ludzi młodych. Popularność kanałów dla działkowiczów, fanów gotowania czy majsterkowania dowodzi, że niemalże w każdej kategorii grupa użytkowników social media rośnie w szybkim tempie.

2. Więcej treści generowanych przez użytkowników. Marki potrafiące skłonić użytkowników do nakręcenia filmiku czy zrobienia zdjęcia, na których pojawiają się ich produkty święcą prawdziwe tryumfy. Co decyduje o efektywności tego typu przekazu? Naśladownictwo czy zaufanie do znajomych? Nikt do końca tego nie wie, ale wielokrotnie udowodniono, że przekłada się to na wysokość sprzedaży.

Dlatego marki coraz częściej będą zachęcały użytkowników do robienia recenzji ich produktów, relacji z rozpakowywania ich produktów oraz pokazywania się w trakcie ich używania na kanałach w social media. Coraz częściej będą też podejmować współpracę z klientami w celu wykorzystania stworzonych przez nich materiałów do działań promocyjnych opłaconych przez markę.

Potencjał tego kanału marketingowego już dawno dostrzegły miasta, które dążą do budowania coraz wymyślniejszych i ciekawych budowli, przy których mogą się sfotografować turyści i poprzez swoje kanały social mediowe zarekomendować podróż. Mistrzostwo w tej dziedzinie osiągnął Singapur, w którym każdy nowy projekt oceniany jest przez pryzmat jego atrakcyjności social mediowej.

Materiał generowany przez użytkowników może być wyprodukowany przez każdego, warto więc zachęcić użytkowników do jego przygotowania na przykład organizując konkurs. Włączenie tak stworzonych materiałów do planu marketingowego firmy może zwiększyć wiarygodność Twojej marki.

3. Doświadczenie klienta jest królem. Stare powiedzenie content is king zmienia się na UX is king. Dobre doświadczenia z użytkowania produktu czy usługi są kluczowe dla odniesienia sukcesu w marketingu internetowym.  Dobre doświadczenia wpływają na skłonność do polecania marki, a także są kluczowe dla budowania lojalności.

Strona internetowa lub aplikacja marki jest prawdopodobnie najważniejszym zasobem marketingowym, a jednocześnie kryje w sobie niewykorzystany potencjał do optymalizacji. Usprawniona nawigacja w witrynie, prosty układ informacji, atrakcyjne wizualizacje oraz wykorzystanie materiałów wideo są kluczowe dla osiągnięcia doskonałych rezultatów.

4. Sztuczna inteligencja w marketingu internetowym. Coraz częściej w marketingu internetowym sukces zależny jest od sztucznej inteligencji, która tworzy treści pisane dla użytkowników bądź pomaga je przygotować, generuje proste wizualizacje, a przede wszystkim służy do wyciągania wniosków z danych, które posiada firma.

Sztuczna inteligencja pozwala lepiej zrozumieć grupę docelową i jej potrzeby, dostosować przekaz pod konkretnego użytkownika i stale optymalizować prowadzone działania marketingowe. Zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala obniżyć koszty, ukierunkować treści oraz poprawić wrażenia konsumentów.

Wykorzystując wymienione trendy i ucząc się ich skutecznej implementacji możemy wyprzedzić konkurencję w wyścigu o uwagę użytkowników Internetu oraz ich portfele. Możesz pomóc sobie i swoim pracownikom zapisując ich na popularne szkolenia marketingowe. Niezależnie od tego, czy firma jest duża czy mała, lokalna czy globalna, sprawne wykorzystanie tych coraz popularniejszych technik promocji może być źródłem rozwoju biznesu i pozyskania nowych klientów.

2 odpowiedzi na „Jak będzie wyglądał marketing internetowy w 2023 roku?”
  1. Awatar Infuenserka Magda :D
    Infuenserka Magda 😀

    Generalnie teraz to nic tylko być infuencerem. Zaraz wszyscy nimi będą i wtedy to nie będzie komu kupić coś, tylko wszyscy będą polecać 😀

  2. […] Czytaj też: Jak będzie wyglądał marketing internetowy w 2023 roku? […]

Skomentuj Infuenserka Magda 😀 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *