Marketing od lat cieszy się zainteresowaniem osób rozpoczynających ścieżkę kariery. Doceniają one możliwości rozwoju, ciekawe zadania stojące przed pracownikami marketingu oraz całkiem niezłe wynagrodzenia jakie oferuje praca w marketingu. Sprawdź jakie szkolenia z marketingu oraz dla osób chcących rozpocząć pracę w promocji i reklamie cieszą się popularnością. Dowiedz się gdzie szukać najlepszych szkoleń i kursów z marketingu.

Marketing od dawna wyrasta na jedną z najważniejszych dziedzin odpowiadających za sukces biznesowy. Trudno jest nie doceniać roli marketingu, promocji i reklamy w rozwoju przedsiębiorstwa, zwłaszcza w branżach i kategoriach, gdzie konkurencja jest tak duża że doskonały produkt to wciąż za mało, aby odnieść sukces.

Marketing rozwija się też wyjątkowo szybko, z roku na rok pojawiają się nowe kanały dotarcia do użytkowników i prowadzenia działań marketingowych. Wystarczy spojrzeć na media społecznościowe, które zdominowały sposoby prowadzenia promocji w wielu dziedzinach. Tak szybkie zmiany sprawiają jednak, że osoby zatrudnione w marketingu muszą ciągle zdobywać nową wiedzę i umiejętności zawodowe w obszarze marketingu, zarządzania marką czy technik promocji. Z pomocą przychodzą wówczas profesjonalne szkolenia z marketingu, kursy marketingowe czy też praktyczne warsztaty dla marketingowców.

Rola marketingu

Definicja marketingu zaproponowana przez Philipa Kotlera mówi, że marketing to nauka i sztuka badania, tworzenia i oferowania z zyskiem produktów mających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku docelowego. Często poprzez marketing określa się też wszelkie sposoby działania i zarządzania zorientowane na rynek i klienta, prowadzące do podniesienia poziomu sprzedaży i znajomości marki. W ramach tych działań wymienić można:

  • prowadzenie badań rynku i analiza otoczenia rynkowego,
  • wsparcie sprzedaży poprzez dostarczanie informacji i wiedzy o oferowanym produkcie,
  • reclama i promocja produktów oraz usług oferowanych przez firmę,
  • kreowanie potrzeb konsumenckich,
  • zarządzanie marką i jej pozycjonowanie na rynku,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Zgodnie z teorią marketingu wszelkie działania w sferze projektowania i produkcji towarów i usług, a także ich dystrybucji powinny być podporządkowane potrzebom i życzeniom nabywców. W praktyce może to obejmować bardzo wiele czynności, taktyk i strategii prowadzonych w różnych kanałach i obszarach, mających za zadanie realizować trochę odmienne cele.

Rodzaje marketingu

Możemy wymienić dziesiątki typów i rodzajów marketingu, wśród których wyjątkową popularnością cieszą się obecnie:

  • digital marketing, czyli wszelkie formy marketingu internetowego, zwanego też e-marketingiem – a więc wszelkie działania promocyjne i reklamowe prowadzone w sieci Internet,
  • social media marketing, czyli działania zmierzające do budowania marki oraz działania promocyjne realizowane na łamach mediów społecznościowych, w tym dużych platform społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter itp.
  • Marketing w wyszukiwarkach internetowych – obejmujący zarówno działania w obszarze SEO, czyli pozycjonowania stron, jak też płatny marketing w wyszukiwarkach obejmujący kampanie linków sponsorowanych w programach takich jak Google Ads itp.
  • Content marketing – jest to dziedzina marketingu, w której marketerzy próbują docierać do grup docelowych oraz promować marki, produkty i usługi poprzez tworzenie użytecznych treści, które mogą być interesujące dla odbiorców.
  • Pozycjonowanie marek – jest to zestaw działań, mających na celu stworzenie strategii marki i umiejscowienie jej w określonym obszarze i sprawienie, że konsumenci będą postrzegać markę w założony przez marketera sposób.
  • ATL marketing – czyli marketing masowy prowadzony z reguły przy użyciu mediów takich jak telewizja czy radio.

Szkolenia marketingowe, kursy z marketingu – online oraz tradycyjne

Każda dziedzina marketingu kieruje się swoimi prawami, korzysta z innych technik, narzędzi i dróg dotarcia z komunikatem reklamowym do grupy docelowej. Marketing ulega więc coraz większej specjalizacji, a wraz z nią postępuje specjalizacja stanowisk pracy w marketingu, a także rynku szkole, kursów, warsztatów i konferencji marketingowych. W ofercie znajdziemy zarówno szkolenia z digital marketingu, szkolenia z marketingu tradycyjnego, działań ATL czy marketingu strategicznego, w tym dla brand managerów z zarządzania i pozycjonowania marek. Coraz częściej spotkamy też kursy marketingowe poświęcone social media, platformom społecznościowym, sposobom prowadzenia działań marketingowych w mediach społecznościowych itp. Osobną kategorię stanowią szkolenia i kursy z marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania stron WWW, prowadzenia kampanii linków płatnych itp.

Kursy i szkolenia marketingowe, dla marketingowców oraz działów marketingu znajdziemy zarówno online, jak i stacjonarnie. Szkolenia marketingowe stacjonarne to oczywiście domena dużych miast, takich jak Warszawa, Kraków, Poznań, Łódź, Katowice czy Wrocław. Bardzo szybko rozwija się segment szkoleń z marketingu online – zajęcia w trakcie szkoleń marketingowych online prowadzone są na platformach do wideokonferencji w z góry ustalonym terminie. Pozwala to na wzięcie udziału w szkoleniu z dowolnego miejsca, ale wciąż pozwala zachować bezpośredni kontakt z grupą szkoleniową i trenerem prowadzącym szkolenie. Pozwala to zadawać pytania, brać udział w panelach dyskusyjnych, ćwiczeniach grupowych i tym podobnych ćwiczeniach. Program takiego szkolenia marketingowego może być więc równie efektywny jak szkoleń tradycyjnych.

Zobacz jakie szkolenia marketingowe są na topie?

Osobną kategorię stanowią kursy marketingu online dostępne na platformach e-learning. Polecane są one zwłaszcza początkującym i osobom zaczynającym przygodę z marketingiem. Kursy tego typu pozwalają zapoznać się z podstawowymi pojęciami z zakresu marketingu, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w marketingu oraz rozpocząć prowadzenie pierwszych działań marketingowych na własną rękę. Ich zaletą jest również cena – tego typu kursy marketingowe kosztują już od kilkudziesięciu złotych. Ich wadą jest, że dotyczą głównie podstawowych zagadnień i nie są tak efektywne jak szkolenia online na żywo lub stacjonarne. Ukończenie kursu marketingu online wymaga też od nas sumienności i dobrej motywacji.

Gdzie szukać szkoleń i kursów z marketingu?

Warto skorzystać z baz szkoleń marketingowych i kursów z marketingu online. Rolą bazy szkoleń jest zebranie ofert szkoleń i kursów od wielu organizatorów w jednym miejscu, aby porównanie programu szkoleń, cen szkoleń oraz innych ważnych informacji było łatwiejsze. Bazy szkoleń udostępniają też możliwość darmowego zapisania się na szkolenie czy kurs, nie musimy więc obawiać się korzystania z bazy, bo nie wiążą się z tym żadne opłaty dla uczestnika. Koszt funkcjonowania takiej bazy pokrywają z reguły firmy szkoleniowe bądź są one finansowane z funduszy unijnych, aby ułatwić pracownikom i osobom indywidualnym dotarcie do atrakcyjnych szkoleń i kursów i podnoszenie umiejętności zawodowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *