Telemarketing wielu osobom kojarzy się z natrętnymi telefonami. Jest to jednak potężne narzędzie, które pozwala na sprawną obsługą klienta oraz szybką sprzedaż. Przeczytaj, jak dzięki skutecznemu telemarketingowi łatwiej docierać do klientów i sprzedawać więcej.
Na czym polega nowoczesny telemarketing?
Pozyskiwanie klientów jest obecnie dużo trudniejsze niż jeszcze parę lat temu. Na rynku działa ogromna ilość firm, które na różne sposoby próbują przekonać do siebie odbiorców. Jednocześnie zachowania klientów istotnie się dziś zmieniły – oczekują oni możliwości natychmiastowego kontaktu, sprawnej i życzliwej obsługi klienta oraz nie chcą tracić zbyt dużo czasu, aby załatwić swoją sprawę (np. by dowiedzieć się więcej o produkcie).
Rolą tradycyjnego telemarketingu jest pośredniczenie w sprzedaży przez telefon, a współcześnie także przez wiele innych kanałów, w tym internetowych. Telemarketing to jednak nie tylko sprzedaż – firmy contact center prowadzą bieżącą obsługę klientów (w ramach infolinii/BOK), obsługują reklamacje, czy przybliżają klientom zalety produktów na czacie dostępnym z poziomu strony internetowej. Co więcej, współcześnie różne kanały komunikacji można ze sobą łatwo integrować w ramach strategii omnichannel, co jeszcze bardziej zwiększa zadowolenie klientów z jakości usług. Dane na temat kontaktów z klientami są zbierane w chmurowych bazach danych, co pozwala maksymalnie uprościć komunikację (klienci nie muszą kilkukrotnie tłumaczyć swojej sprawy różnym konsultantom).
Zakres usług telemarketingu
Nowoczesny telemarketing to nie – jak się niekiedy mylnie sądzi – nachalne sprzedawanie ludziom produktów, których nie potrzebują. Automatyzacja i uproszczenie wielu procesów, w połączeniu z umiejętnościami dobrze wyszkolonych pracowników, czyni telemarketing skutecznym narzędziem do zwiększenia jakości obsługi klienta i sprzedaży.
Zakres usług oferowanych przez firmy call center/contact center jest szeroki i obejmuje między innymi:
- przeprowadzanie badań marketingowych,
- rozmowy z potencjalnymi klientami (sprzedaż),
- umawianie spotkań sprzedażowych, pozyskiwanie leadów,
- obsługę reklamacji,
- telefoniczny system rezerwacji,
- infolinię BOK,
- realizację strategii komunikacyjnych i sprzedażowych (omnichannel),
- wiele innych, dostosowanych do potrzeb klienta.
Jak widać, zakres usług jest bardzo szeroki, a w wykorzystaniu telemarketingu nie ma zbyt wielu ograniczeń. Można je wdrożyć zarówno w dużych firmach, jak i tych o charakterze lokalnym, w większości branż. Aby jednak telemarketing przynosił korzyści, warto oddać tę kwestię w ręce profesjonalistów.
Call center – czy warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy?
Zlecenie działań telemarketingowych profesjonalnemu contact center to najlepszy sposób na osiągnięciu celów bez tzw. przepalania budżetu. Firma tego typu zadba o dobór odpowiednich narzędzi (tzn. takich, które rzeczywiście będą skuteczne i przyniosą zwrot z inwestycji).
Alternatywą jest zatrudnienie własnego zespołu telemarketingowego. Wtedy jednak trzeba doliczyć koszty związane z zatrudnieniem, szkoleniem i utrzymaniem pracowników. Nie obejdzie się też bez zakupu odpowiedniej infrastruktury. Nie da to jednocześnie gwarancji, że metody naszego zespołu będą skuteczne. Zwykle praktyczniejszym i tańszym pomysłem jest skorzystanie z usług dedykowanej firmy.
Profesjonalne usługi telemarketingowe świadczy firma Polcall Call Center z Częstochowy, współpracująca z klientami z całej Polski. Outsourcing Call Center to gwarancja efektywności – umiejętności telemarketera i nowoczesne narzędzia (w zakresie automatyzacji rozmów, gromadzenia danych) pozwalają na maksymalizację efektów. Telemarketing w rękach profesjonalistów nabierze odpowiedniego wymiaru i pozwoli na utrzymanie obecnych i zdobycie nowych klientów.
Dodaj komentarz