Kursy i szkolenia online

Jak organizować szkolenia i kursy przez Internet?

Masz ciekawy pomysł na szkolenie przez internet? Teraz jest dobry moment na jego wprowadzenie w życie – rynek e-commerce rośnie, a pracownicy i managerowie, którzy chcą się rozwijać, wybierają właśnie kursy online. Zobacz, w jaki sposób je zorganizować.

Szkolenia online w formie webinarów

Webinary to najprostsza forma szkoleń online, o której możesz pomyśleć. Dlaczego? Ponieważ w bardzo podstawowej wersji możesz je zorganizować nawet przy znikomych nakładach finansowych – wykorzystując jedną z ogólnodostępnych platform do komunikacji zdalnej. To może być dobry początek działalności w branży szkoleń przez internet i na wypromowanie się. Rozważ np. pozyskanie kursantów poprzez zaoferowanie im wstępnego szkolenia za darmo (np. za zapisanie się na newsletter). Kolejne moduły poprowadzisz już za opłatą, gdy przekonasz do siebie klientów.

Kursy online w formie video

Jeśli możesz poświęcić na przygotowanie kursu online nieco więcej czasu i zależy Ci na tym, żeby budować na nim przychód pasywny, pomyśl o stworzeniu videoszkolenia. Jego przygotowanie będzie bardziej praco- i czasochłonne, jednak to inwestycja, która może się opłacić w długofalowej perspektywie. Do jej przeprowadzenia potrzebujesz jednak dobrego zaplecza technicznego oraz dobrej strategii marketingowej dla szkolenia przez Internet.

Szkolenia przez internet: e-learning

Stworzenie platformy e-learningowej z bazą szkoleń to najbardziej zaawansowane technologicznie i merytorycznie rozwiązanie, które jest dobrym wyjściem, jeśli masz już szeroką gamę materiałów do przygotowania kursów online. Na taki krok decydują się przede wszystkim duże firmy szkoleniowe.

W ograniczonym zakresie możesz pomyśleć o przygotowaniu kursu e-learningowego przy pomocy jednego z ogólnodostępnych narzędzi, takich jak Moodle i umieszczenie go na platformie zewnętrznej.

Jak zatem widać, możliwości działania jest wiele, a potencjał rynkowy drzemiący na rynku szkoleń przez internet jest bardzo duży. Warto go wykorzystać i wyrobić sobie rozpoznawalną markę – zanim jeszcze ta nisza rynkowa się przesyci.

Chociaż organizacja kursów online może się wydawać niemałym wyzwaniem, warto się z nim zmierzyć. Skuteczny szkoleniowiec poradzi sobie w przestrzeni wirtualnej równie dobrze jak w tej offline. Powodzenia!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *