Umiejętności interpersonalne od lat cieszą zasłużoną dobrą renomą. Nic dziwnego, są one podstawą naszego codziennego życia, zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej. Biznes wydaje się zresztą coraz lepiej rozumieć, że bez wysokich umiejętności interpersonalnych długotrwałe osiąganie dobrych wyników i przewagi konkurencyjnej wydaje się znacznie utrudnione.

Umiejętności interpersonalne

Wiedza i umiejętności twarde, chociaż bardzo doceniane, odpowiadają za sukces zawodowy jedynie w połowie. Drugą połowę sukcesu zapewniają umiejętności miękkie, interpersonalne: między innymi umiejętność skutecznego porozumiewania się z innymi ludźmi, efektywna komunikacja, asertywność, radzenie sobie z sytuacjami stresowymi, umiejętność budowania pozytywnych kontaktów międzyludzkich w życiu zawodowym i prywatnym, inteligencja emocjonalna, efektywne zarządzanie czasem, autoprezentacja i wywieranie wpływu, przywództwo, wystąpienia publiczne, budowanie zespołu, motywowanie pracowników itp.

Umiejętności interpersonalne, czyli inaczej umiejętności społeczne, wykorzystujemy każdego dnia w relacjach z innymi ludźmi, by osiągnąć oczekiwaną skuteczność, budować i podtrzymywać pozytywne relacje z ludźmi. Umiejętności interpersonalne, chociaż trudno mierzalne, a czasami nawet niewymierne są kluczowym elementem kompetencji zawodowych, zwłaszcza w dużym biznesie. Ich wysoki poziom odgrywa decydującą rolę w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz w sukcesie zawodowym pracownika.

W budowaniu umiejętności interpersonalnych pomóc mogą szkolenia, kursy i warsztaty z umiejętności interpersonalnych. Najważniejszym celem szkoleń z umiejętności interpersonalnych jest zapewnienie organizacji skutecznego zarządzania organizacją, wysokiej jakości współpracy i budowania sprawnego zespołu oraz rozwijanie i wspomaganie umiejętności interpersonalnych pracowników.

Popularne szkolenia interpersonalne

Najczęściej spotykane na rynku szkolenia interpersonalne dotyczą takich tematów jak:

  • komunikacja,
  • asertywność,
  • motywowanie pracowników,
  • budowanie zespołu i zarządzanie zespołem,
  • radzenie sobie ze stresem,
  • przywództwo,
  • negocjacje,
  • wystąpienia publiczne,
  • autoprezentacja,
  • wywieranie wpływu,
  • zarządzanie czasem,
  • inteligencja emocjonalna,
  • prowadzenie prezentacji,
  • rozwiązywanie problemów i konfliktów,
  • udzielania informacji zwrotnej, tzw. feedback,

Kalendarz szkoleń interpersonalnych znaleźć można na stronie https://eventis.pl/szkolenia/interpersonalne. Każde szkolenie zawiera informacje o terminie i miejscu szkolenia, programie zajęć i omawianych tematach, prelegentach i trenerach oraz warunkach uczestnictwa i cenach szkolenia. Po wybraniu szkolenia lub kursu interpersonalnego zapisać można się z użyciem elektronicznego formularza rejestracji. Trafia on bezpośrednio do firmy szkoleniowej, która potwierdza rejestrację uczestnika i przekazuje informacje organizacyjne dotyczące szkolenia.

W ofercie dostępny jest cały szereg szkoleń online, realizowanych na platformach do video konferencji na żywo, jak też kursów online realizowanych na platformach e-learning. Osobną kategorię stanowią stacjonarne szkolenia interpersonalne organizowane w największych miastach w całej Polsce, m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Łodzi czy Rzeszowie. Często mają one postać praktycznych warsztatów i ćwiczeń pozwalających doskonalić umiejętności interpersonalne.

Szkolenia interpersonalne kierowane są zarówno do pracowników, specjalistów, menedżerów, jak i właścicieli firm i prywatnych przedsiębiorców, a także przedstawicieli sektora publicznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *