SMM to skrót od Social Media Marketing, a więc marketingu realizowanego za pośrednictwem mediów społecznościowych. Skrótem SMM często określane są też kursy Social Media Manager, a więc dla kierowników ds. social media. Dowiedz się czego uczy kurs SMM i kto powinien rozważyć udział w tego typu kursie.

Czym jest Social Media Marketing?

Co to jest Social Media Marketing? Social media Marketing to inaczej marketing prowadzony poprzez media społecznościowe, takie jakie Facebook, Instagram, TikTok, YouTube czy LinkedIn lub Twitter. Social Media Marketing umożliwia dotarcie z przekazem reklamowym do określonej grupy odbiorców poprzez działania typowo reklamowe oraz działania natywne na danej platformie społecznościowej, a więc na przykład prowadzenie profilu, grupy dyskusyjnej itp.

Social media zdobyły bardzo dużą popularność, a co za tym idzie są też okazją dla firm i marek na zaprezentowanie swoich produktów i usług. Wbrew potocznej opinii Social Media Marketing nie musi polegać jedynie na generowaniu ruchu (czyli odsyłaniu użytkowników) na własną stronę internetową, gdyż z powodzeniem może być wykorzystywany do budowania rozpoznawalności marki, komunikowania się z konsumentami, a nawet sprzedaży bezpośrednio na platformie społecznościowej bez konieczności odwiedzania strony internetowej reklamodawcy.

Zagadnienie SMM można poznawać w trakcie kursu SMM online lub szkolenia SMM stacjonarnego, które znajdziemy w największych miastach w Polsce. Szkolenia Social Media Marketing, podobnie jak inne szkolenia marketingowe, znajdziemy przede wszystkim w miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań, Katowice, Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz, Szczecin, Łódź czy Lublin. Jeśli jednak mieszkamy poza dużymi ośrodkami miejskimi możemy poznawać SMM w trakcie kursu SMM online, których jest coraz więcej i stanowią one dzisiaj około połowy wszystkich kursów i szkoleń poświęconych marketingowi w mediach społecznościowych.

Social Media Manager

Kim jest Social Media Manager? Social Media Manager to osoba w firmie, której zadaniem jest przygotować strategię obecności w mediach społecznościowych, a następnie prowadzić działania promocyjne i reklamowe poprzez platformy społecznościowe oraz monitorować pozycję firmy, marki oraz marek konkurencyjnych w mediach społecznościowych.

Social Media Manager to inaczej Menedżer ds. mediów społecznościowych, chociaż nazwa stanowiska może być różna w zależności od organizacji. Równie często stanowisko Social Media Manager spotykamy pod nazwami takimi jak Specjalista da. mediów społecznościowych, Kierownik ds. mediów społecznościowych itp.

To właśnie Social Media Manager jest jednym z głównych odbiorców kursu SMM, a więc kursu, który od A do Z omawia zagadnienie wykorzystania mediów społecznościowych do prowadzenia działań marketingowych. Oczywiście w kursie SMM udział wziąć mogą nie tylko Social Media Managerowie, ale też szefowie departamentów marketingu oraz właściciele mniejszych firm, którzy chcą poznać możliwości jakie stwarzają media społecznościowe. Udział w kursie SMM pozwala nie tylko zyskać wiedzę niezbędną do samodzielnego prowadzenia marketingu w social media, ale też sprawnie zarządzać współpracą z zewnętrzną agencją zajmującą się działaniami social media na zlecenie firmy. Kurs SMM pozwala poznać zasady mierzenia skuteczności działań w social media, najważniejsze mierniki i sposoby analizowania działań, więc może być doskonałym sposobem na poprawienie nadzoru nad działaniami zewnętrznego partnera.

Kurs SMM

Co to jest kurs SMM? Kurs SMM, czyli kurs Social Media Marketingu, to kurs mający za zadanie kompleksowo, od A do Z, zapoznać uczestników z zasadami prowadzenia działań marketingowych w mediach społecznościowych. Oferty kursów SMM, jak też innych szkoleń social media, kursów z marketingu internetowego znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/social-media, czyli w największej w polskim Internecie bazie szkoleń i kursów poświęconych social media marketing. Baza umożliwia wyszukanie szkoleń i kursów, sprawdzenie dostępnych terminów, zapoznanie się z programem zajęć, sylwetkami prowadzących oraz oczywiście z cenami kursów i szkoleń social media. Każdy kurs posiada też oznaczenie czy organizator wystawia certyfikat uczestnictwa.

Kursy i szkolenia social media

Program kursu SMM obejmuje między innymi takie zagadnienia jak:

  • co to są media społecznościowe,
  • najpopularniejsze portale społecznościowe w Polsce i na świecie,
  • charakterystyka najważniejszych mediów społecznościowych i możliwości ich wykorzystania do prowadzenia działań marketingowych (m.in.: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Twitter, LinkedIn, Snapchat…)
  • reklama płatna w mediach społecznościowych a natywne możliwości obecności na danej platformie,
  • jak przygotować strategię obecności w mediach społecznościowych,
  • narzędzia i sposoby pomiaru efektywności działań z zakresu SMM,
  • formy reklamy dostępne w poszczególnych mediach społecznościowych,
  • analizowanie grup docelowych i ich dobór za pomocą narzędzi reklamowych dostępnych na platformach społecznościowych,
  • jak zarządzać współpracą z dostawcami zewnętrznych usług z zakresu SMM.

Kurs SMM dedykowany jest zarówno osobom początkującym, jak i wszystkim osobom, które chcą usystematyzować swoją wiedzę z zakresu social media marketingu i przejść od prowadzenia działań ad hoc do umiejętności opracowania strategii SMM i jej planowanego realizowania.

Kursy SMM – rodzaje

Kurs SMM znajdziemy zarówno w postaci tradycyjnego kursu realizowanego w sali szkoleniowej, jak i kursu SMM online. Kursy SMM stacjonarne to domena głównie dużych miast, a prym wiodą Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Gdańsk i Katowice. Kursy SMM online realizowane są natomiast w dwóch znacznie różniących się formułach:

  • Kurs SMM online na żywo – program kursu zakłada konkretne daty zajęć, a uczestnicy biorą udział w zajęciach prowadzonych na żywo poprzez platformę do wideospotkań, np. Zoom lub Microsoft Teams, a jego największą zaletą jest możliwość zadawania pytań, uczestniczenia w ćwiczeniach grupowych, dzielenia się wiedzą, nawiązywania kontaktów i uzyskania indywidualnych porad ze strony trenera prowadzącego kurs.
  • Kurs SMM online multimedialny – wykupując tego typu kurs dostajemy dostęp do materiałów umieszczonych online, mają one jednak postać nagrań wideo, prezentacji, tekstów do zapoznania itp. Uczestnik samodzielnie decyduje, kiedy i w jakim tempie realizuje program kursu, a istotnym mankamentem takiego kursu SMM jest brak kontaktu z innymi uczestnikami i prowadzącym

Zapisując się na kurs SMM warto również zwrócić uwagę czy jest to kurs certyfikowany, a więc taki, który kończy się egzaminem, którego pozytywne zaliczenie uprawnia do uzyskania certyfikatu specjalisty ds. social media. Kursy SMM z certyfikatem są z reguły nieznacznie droższe od kursów bez egzaminu, ale certyfikat ukończenia kursu może być przydatny w trakcie poszukiwania pracy na stanowisku Social Media Manager.

Podsumowanie

Co to jest SMM? SMM to Social Media Marketing, a więc wszelkie działania marketingowe, reklamowe i promocyjne prowadzone przy użyciu social mediów. Co to jest kurs SMM? Kurs SMM to kurs skierowany do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy o planowaniu i realizowaniu działań marketingowych w mediach społecznościowych. Kim jest Social Media Manager? To osoba odpowiedzialna za przygotowanie strategii SMM oraz jej realizację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.