Konferencje przez Internet

Profesjonalne rozwiązania do prowadzenia konferencji online?

Twoja firma organizująca konferencje dla biznesu ucierpiała jak wiele innych z powodu epidemii koronawirusa? Zastanawiasz się nad przeniesieniem wybranych konferencji do świata online? Podpowiadamy jak przy pomocy aplikacji do telekonferencji zorganizować konferencję online, w której udział będzie mogło wziąć nawet kilkuset uczestników.

Telekonferencje a konferencje online

Systemy do prowadzenia telekonferencji zadomowiły się na dobre i od wielu lat korzystamy z nich zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Niemalże każdy z nas zna programy takie jak Google Duo, Google Hangouts czy Meet, poprzez Facebook Messenger, WhatsApp, Viber czy też Skype. Niestety są to podstawowe rozwiązania do prowadzenia wideorozmów i małych konferencji zdalnych, nie sprawdzą się jednak przy obsłudze profesjonalnych wydarzeń na kilkadziesiąt czy nawet kilkaset osób łączących się z bardzo różnych urządzeń, z użyciem rozmaitych systemów i przeglądarek internetowych.

Profesjonalne narzędzia do prowadzenia konferencji online zawierają jednak dużo więcej funkcjonalności o rozwiązań, które sprawią że nasze wydarzenie uda się od a do z. Powinny one między innymi pozwalać przypisać odpowiednie role prelegentom (uprawnionym do nadawania obrazu i dźwięku) i uczestnikom. Bardzo istotne jest również zapewnienie jakości obrazu i dźwięku, skalowalności systemu do obsługi możliwie dużej liczy uczestników, a także funkcjonalności pozwalające na zarządzanie listą uczestników itp.

Systemy takie to nie tylko transmisja obrazu i dźwięku, ale również udostępnianie ekranu, w tym nagrań znajdujących się na urządzeniu prowadzącego, możliwość rysowania po ekranie, przeysłania plików, realizowania ankiet i testów itp.

Jakie więc narzędzia warto rozważyć chcąc zorganizować profesjonalną konferencję online?

MyOwnConference

System MyOwnConference dostępny jest poprzez przeglądarkę internetową na niemalże wszystkich popularnych urządzeniach poczynając na komputerach Mac czy PC, poprzez iPad, iPhone oraz telefony oparte o system Android.  Program posiada interfejs w 16 językach, w tym w języku polskim i angielskim powszechnie użytkowanych w naszym kraju. Program wyróżnia się spośród konkurencyjnych rozwiązań możliwością zorganizowania konferencji dla nawet 5 tys. osób, a zajęcia może prowadzić jednocześnie do 10 prelegentów, co umożliwia organizację sprawnych paneli dyskusyjnych itp. Organizator spotkania ma możliwość nagrania jego przebiegu i udostępnienia osobom, które nie mogły wziąć udziału w konferencji na żywo.  

AnyMeeting

System AnyMeeting służy do organizowania zarówno konferencji, jak i webinarów, a firma udostępniająca ten system stosuje inny cennik w zależności od wybranego rodzaju wydarzenia. Zaletą AnyMeeting jest prowadzenie konferencji online w wysokiej jakości, zgodnej ze standardem HD. Aplikacja umożliwia dzielenie się ekranem, w tym prowadzenie prezentacji PowerPoint czy z jakiegokolwiek innego programu do prowadzenia prezentacji. Zaletą jest możliwość wysyłki zaproszeń do udziału w konferencji z poziomu aplikacji internetowej oraz analityka dotycząca spotkania.

Jak to już jest standardem w przypadku tego typu aplikacji ani organizator, ani uczestnicy nie muszą instalować aplikacji na komputerze czy urządzeniu mobilnym – transmisja odbywa się w oparciu o przeglądarkę internetową.

Zoom

Aplikacja Zoom w ostatnich latach zyskała bardzo dużą popularność ze względu na swoją wszechstronności i jednocześnie łatwość użytkowania. Pozwala ona organizować konferencje online, w których udział może wziąć nawet 1000 uczestników. Zawiera funkcjonalności pozwalające  udostępniać ekran, nagrywać przebieg rozmowy, a także zadawać pytania przy pomocy funkcji „podnieś rękę”, która służy do zgłaszania chęci zadania pytania bez przerywania prowadzonej prelekcji. Zoom daje możliwość zarządzania listą uczestników oraz ograniczenia dostępu poprzez hasło.

To oczywiście tylko wybrane systemy do prowadzenia konferencji online, warto zapoznać się również z rozwiązaniami BlueJeans Meetings, Join.me czy AnyMeeting oraz dowiedzieć się więcej jak zorganizować szkolenie czy konferencję online.

2 komentarze

  1. Można też oczywiście Microsoft Teams czy Google Handgouts używać do szkoleń. Zoom nie polecam, kiepskie zabezpieczenia i osoby niepowołane mogą zakłócić spotkanie.

  2. Dziękuję, testuję właśnie myownconference.com, w wersji próbnej jest tylko 20 uczestników i 20 minut na nagranie jednego webinaru.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *