Kategorie
Artykuły

Zmiana pracy – co trzeba mieć na uwadze?

Zmieniasz pracę? Dowiedz się jak przygotować się do zmiany miejsca pracy, uniknąć stresu i komplikacji związanych ze zmianą zatrudnienia.

Zmiana pracy jest dla wielu osób stresującym doświadczeniem, do którego warto się dobrze przygotować. Jak to zrobić? Zależy to od wielu czynników, a w tym przyczyn porzucenia lub utraty poprzedniego zatrudnienia. Na co trzeba zwrócić uwagę przy zmianie zatrudnienia, aby cały proces przebiegł sprawnie i bezproblemowo? Przyjrzyjmy się temu.

Dlaczego zmieniamy pracę?

Powodów zmiany pracy jest tysiące, wpadając zarówno w kategorie prywatne, zawodowe, zależne od nas, jak i niezależne. Każda sytuacja jest inna, przez co wybór nowej pracy powinien się skupić na równie indywidualnych powodach. Nie zmienia to faktu, że bardzo często wpadamy w pewne schematy, które są najczęstszymi powodami potrzebny zmiany pracy. Co się do nich zalicza?

  • Brak pasji i motywacji – wiele osób pragnie czegoś, do czego chcieliby wstawać każdego ranka i spędzać na tym 1/3 swojego życia. Poprzednia praca mogła nigdy nie dawać pasji lub przestała jej dostarczać. W każdym przypadku warto szukać czegoś, co będzie zwyczajnie inne – tutaj każdy będzie wiedział najlepiej, czego oczekuje od nowego zatrudnienia.
  • Zła atmosfera w miejscu pracy – czasem są to spory indywidualne, a czasem po prostu polityka firmy, która tworzy paskudną atmosferę. Takie miejsce może po dłuższym czasie złamać człowieka, przez co nic dziwnego, że wiele osób decyduje się na zmianę pracy z tego powodu.
  • Brak szansy rozwoju – mowa tutaj zarówno o rozwoju finansowym, jak i w zakresie umiejętności. Z natury dążymy do samoulepszania i samoaktualizacji, przez co brak tej możliwości jest sporym problemem.
  • Problemy finansowe firmy – tutaj nic zwykle nie możemy zrobić. Ważne jest, że jeśli byliśmy zadowoleni z danej pracy, mamy łatwiej z poszukiwaniem kolejnej – wystarczy szukać podobnego stanowiska.

Jak widać, każdy z powodów sprawia, że inaczej trzeba podejść do zmiany pracy. Zawsze trzeba szukać tego, co nie mogło zostać znalezione w poprzednim miejscu. Na co jeszcze zwracać uwagę?

Jak bezstresowo zmienić pracę?

Wiedząc już, co było powodem zmiany pracy, każdy powinien mieć wyznaczony cel, do którego pragnie zmierzać. W tym wszystkim nie można jednak zapomnieć o kilku ważnych aspektach, które pozwolą na bezstresową zmianę zatrudnienia.

  • Warto znaleźć nową pracę, zanim porzucimy starą – powody są tutaj proste, a największym z nich jest płynność finansowa. Oczywiście, jeśli mamy wiele oszczędności, sytuacja ta może być inna, jednak po co zużywać ważne pieniądze, kiedy w perspektywie zostały i tak ostatnie dni w danej firmie.
  • Profesjonalne CV i list motywacyjny – osoby, które od lat pozostały w jednym miejscu pracy, będą musiały stworzyć CV całkowicie od podstaw, gdyż w tym czasie zmieniły się zarówno jej doświadczenie, jak i kompetencje. Listy motywacyjne są kluczowe, jeśli planujemy pracę w wybranej, specyficznej placówce.
  • Warto zdobyć referencje – czasem jest to niemożliwe, szczególnie, jeśli szef był problematyczny. Nie zmienia to jednak faktu, że zawsze warto się o nie postarać. Dobrze jest też nie palić za sobą mostów, gdyż trawnik zawsze jest piękniejszy w czyimś ogrodzie – powroty wcale nie zdarzają się rzadko.
  • Szukanie pracy w tajemnicy – plotki po biurze i w innych miejscach pracy rozchodzą się szybko, co może tylko uprzykrzyć ostatnie dni.

W tym wszystkim nie można zapomnieć o odpowiednim miejscu szukania pracy – Aplikuj.pl to jedno z nich. Znaleźć tam można sprawnie działający kalkulator wynagrodzeń i tysiące ofert pracy, które można przeglądać według szerokiej gamy parametrów.

W odpowiedzi na “Zmiana pracy – co trzeba mieć na uwadze?”

Obawiam się, że problemy finansowe mogą być problemem wielu firm wkrótce. Więc zanim ktoś zmieni pracę to chyba trzeba się upewnić, że na pewno na lepszą!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *