Brak właściwej obsługi informatycznej w firmie często kończy się kosztownymi przestojami, spowodowanymi krytycznymi awariami infrastruktury informatycznej. Czasami nawet drobna awaria, ale trudna do zdiagnozowania, oznacza wielogodzinny przestój na produkcji, sprzedaży oraz w administracji. W takich wypadkach bardzo cenne okazuje się doświadczenie płynące z korzystania z usług obsługi informatycznej dla firm realizowanych przez wyspecjalizowane w tym zakresie firmy. Ich doświadczenie pozwala na ustalenie pojedynczych punktów awarii w systemach, jak również określenie priorytetów w zakresie oczekiwań dotyczących funkcjonowania i niezawodności infrastruktury informatycznej.
Pojedyncze punkty awarii usuwane w ramach realizacji usług informatycznych dla firm
Specyfika każdej firmy jest inna, zatem pojedyncze punkty awarii również mogą się różnić. Niemniej, można pokusić się o wyróżnienie kilku, dosyć często powtarzających się schematów. Jednym z nich jest awaria sprzętowa serwera, który odpowiada za gromadzenie i przetwarzanie danych dla użytkowników. Nawet w przypadku, gdy mamy do czynienia z relatywnie nowym sprzętem (będącym na gwarancji realizowanej przez producenta oraz wyposażonym w najnowsze i stale aktualizowane wersje systemu operacyjnego), to decydującym elementem może być czas jej realizacji. Dobrze dobrany pakiet serwisowy dla serwera gwarantuje usunięcie awarii najdalej w następnym dniu roboczym.
Często, jeśli mamy świadomość, że serwer został dostarczony przez jednego z renomowanych światowych producentów, wychodzimy z założenia, że można ,,spać spokojnie’’ – cokolwiek by się nie działo, to najdalej w kolejnym dniu roboczym zostanie to naprawione. Praktyka wykazuje jednak, że takie podejście częstokroć jest mylące. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której serwer ulega awarii w poniedziałek o godz. 10:00. Producent w takim wypadku gwarantuje usunięcie usterki do końca następnego dnia.
Z powodów logistycznych odbywa się to właśnie w takim tempie, a więc w naszym przypadku do końca wtorku.
Usunięcie usterki przez serwis producenta nie jest jednak jednoznaczne z przywróceniem ciągłości pracy serwera. Efekt działania serwisu to w końcu sprawny serwer, ale najczęściej dopiero po tym będzie można odzyskać oprogramowanie, potrzebne dane oraz odpowiednie konfiguracje. Pamiętajmy, że dużo w tym wypadku zależy od sprawnie zorganizowanego i zaprojektowanego systemu kopii zapasowej. Szybki system pozwoli na odzyskanie backupu w przeciągu kilku godzin i przywrócenie ciągłości pracy w firmie. Z kolei źle zaprojektowany może oznaczać konieczność przywracania danych przez co najmniej kilkanaście godzin. W naszym przypadku okazuje się zatem, że mimo bardzo dobrych warunków gwarancji, serwer po awarii w poniedziałek rano, będzie gotów do pracy dopiero w środę, a to oznacza dwa pełne dni przerwy w pracy i strat tym związanych.
Kompleksowa obsługa informatyczna diagnozująca i eliminująca pojedyncze punkty awarii
Brak właściwej obsługi informatycznej w firmie często kończy się kosztownymi przestojami, spowodowanymi krytycznymi awariami infrastruktury informatycznej. Czasami nawet drobna awaria, ale trudna do zdiagnozowania, oznacza wielogodzinny przestój na produkcji, sprzedaży oraz w administracji. W takich wypadkach bardzo cenne okazuje się doświadczenie płynące z korzystania z usług obsługi informatycznej dla firm realizowanych przez wyspecjalizowane w tym zakresie firmy. Ich doświadczenie pozwala na ustalenie pojedynczych punktów awarii w systemach, jak również określenie priorytetów w zakresie oczekiwań dotyczących funkcjonowania i niezawodności infrastruktury informatycznej.
Pojedyncze punkty awarii usuwane w ramach realizacji usług informatycznych dla firm
Specyfika każdej firmy jest inna, zatem pojedyncze punkty awarii również mogą się różnić. Niemniej, można pokusić się o wyróżnienie kilku, dosyć często powtarzających się schematów. Jednym z nich jest awaria sprzętowa serwera, który odpowiada za gromadzenie i przetwarzanie danych dla użytkowników. Nawet w przypadku, gdy mamy do czynienia z relatywnie nowym sprzętem (będącym na gwarancji realizowanej przez producenta oraz wyposażonym w najnowsze i stale aktualizowane wersje systemu operacyjnego), to decydującym elementem może być czas jej realizacji. Dobrze dobrany pakiet serwisowy dla serwera gwarantuje usunięcie awarii najdalej w następnym dniu roboczym.
Często, jeśli mamy świadomość, że serwer został dostarczony przez jednego z renomowanych światowych producentów, wychodzimy z założenia, że można ,,spać spokojnie’’ – cokolwiek by się nie działo, to najdalej w kolejnym dniu roboczym zostanie to naprawione. Praktyka wykazuje jednak, że takie podejście częstokroć jest mylące. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której serwer ulega awarii w poniedziałek o godz. 10:00. Producent w takim wypadku gwarantuje usunięcie usterki do końca następnego dnia.
Z powodów logistycznych odbywa się to właśnie w takim tempie, a więc w naszym przypadku do końca wtorku.
Usunięcie usterki przez serwis producenta nie jest jednak jednoznaczne z przywróceniem ciągłości pracy serwera. Efekt działania serwisu to w końcu sprawny serwer, ale najczęściej dopiero po tym będzie można odzyskać oprogramowanie, potrzebne dane oraz odpowiednie konfiguracje. Pamiętajmy, że dużo w tym wypadku zależy od sprawnie zorganizowanego i zaprojektowanego systemu kopii zapasowej. Szybki system pozwoli na odzyskanie backupu w przeciągu kilku godzin i przywrócenie ciągłości pracy w firmie. Z kolei źle zaprojektowany może oznaczać konieczność przywracania danych przez co najmniej kilkanaście godzin. W naszym przypadku okazuje się zatem, że mimo bardzo dobrych warunków gwarancji, serwer po awarii w poniedziałek rano, będzie gotów do pracy dopiero w środę, a to oznacza dwa pełne dni przerwy w pracy i strat tym związanych.
Kompleksowa obsługa informatyczna diagnozująca i eliminująca pojedyncze punkty awarii
Diagnozowanie i eliminowanie pojedynczych punktów awarii wymaga dużego doświadczenia na obsłudze wielu różnych infrastruktur i incydentów związanych z awariami. Jest mało firm realizujących usługi informatyczne dla firm, które mogą się nim poszczycić w tym zakresie. Jeżeli szukasz sprawdzonej firmy informatycznej, poznaj ofertę Centrum Systemów Komputerowych.
Czytaj też: Szkolenia z programów biurowych.