Pudła archiwizacyjne – patent na porządek w biurze

Pudła archiwizacyjne

W biurze każdego dnia przybywa kolejnych partii dokumentów, które należy wypełniać i przechowywać. Faktury, paragony, umowy, korespondencja… wymieniać można w nieskończoność. Nic więc dziwnego, że wkrótce w firmowych dokumentach może zapanować chaos. Sprawdź jak poradzić sobie z papierami i jakie akcesoria w tym pomogą.

Pudła archiwizacyjne na dokumenty

Porządki w biurze czas zacząć! Zanim zabierzesz się do pracy, trzeba jednak pomyśleć o odpowiednich akcesoriach. Zazwyczaj pierwszym wyborem są teczki i segregatory, ale warto zastąpić je bardziej funkcjonalnymi pudełkami archiwizacyjnymi. Powodów jest kilka. Po pierwsze, pudełka do archiwizacji są znacznie lżejsze niż segregatory, co zwiększa komfort użytkowania. Po drugie, każde pudełko zawiera specjalne miejsce na podpis, dzięki czemu szybko odszukasz potrzebne dokumenty. Kolejna zaleta to spójna stylistyka. Pudełka w jednym kolorze będą dobrze prezentować się na półkach z biurze, zapewniając profesjonalny, nienaganny wystrój. Jeszcze jednym plusem jest możliwość umieszczenia pudełek w zbiorczych kartonach. To znacznie ułatwia przechowywanie dokumentów, które muszą być zachowane na kilka lat, ale nie trzeba już do nich regularnie zaglądać. Kartony archiwizacyjne skutecznie chronią dokumenty przed kurzem, wilgocią, przedarciem i zagnieceniem.

Wymiary pudełek archiwizacyjnych

Pudełka archiwizacyjne dostępne w tym sklepie: https://kartony24.eu/ mają uniwersalny rozmiar. Oznacza to, że zapakujesz w nie kartki w standardowym formacie A4, ale też ulotki, plakaty, druki, a nawet całe segregatory i teczki. Z kolei zbiorcze pudła archiwizacyjne mają aż pół metra długości, a to oznacza, że zmieści się  w nich 6 pudełek do archiwizacji. Mniejsze pudełka z dokumentami możesz także przechowywać w innego rodzaju kartonach np. w przeprowadzkowych: https://kartony24.eu/pl/p/Karton-przeprowadzkowy-sredni-80L-4-szt./651. One również mają poręczne uchwyty do przenoszenia i zamyka się je bez użycia taśmy klejącej. W przypadku zakupu pudełek i kartonów archiwizacyjnych przez Internet nie trzeba martwić się o wysokie koszty dostawy. Wysyłane są w płaskich arkuszach, które można przetransportować, a potem złożyć bez najmniejszych problemów. 

Pudła archiwizacyjne plastikowe czy kartonowe

Liczy się nie tylko komfort użytkowania, ale również troska o środowisko. Zamiast plastikowych organizerów na dokumenty o wiele lepiej wybierać pudełka i kartony archiwizacyjne. Zostały w 100% wykonane z materiałów biodegradowalnych, ponadto posiadają certyfikat FSC, który poświadcza, że surowce do produkcji kartonów pochodzą z lasów, którymi zarządza się w odpowiedzialny sposób. Pudełka archiwizacyjne wykonane są z wytrzymałej tektury, więc nie trzeba ciągle kupować nowych pudełek, ale jeśli po dłuższym czasie użytkowania ulegną uszkodzeniu, mogą zostać poddane ponownej przeróbce.

Pudła archiwizacyjne – komfort użytkowania

Kolejna zaleta kartonów archiwizacyjnych to wygoda użytkowania. Każde pudełko posiada specjalny otwór, który ułatwia wyjęcie pudełka z półki oraz jego otwarcie i zamknięcie. Ponadto, na każdym z nich nadrukowana jest krótka instrukcja, dzięki której złożysz pudełko w ekspresowym tempie. Z kolei zbiorczy karton archiwizacyjny został zaprojektowany tak, aby można było go otwierać i zamykać bez użycia taśmy klejącej. Zawiera po bokach specjalne uchwyty do przenoszenia.

Gdzie kupić pudełka archiwizacyjne?

Pudełka i zbiorcze kartony archiwizacyjne możesz kupić w niektórych sklepach z artykułami biurowymi, ale na pewno znajdziesz je w Internecie. Takie opakowania możesz zamówić przede wszystkim na stronach producentów akcesoriów do pakowania. Jak wspomnieliśmy, wysyłane są w płaskich arkuszach, więc nie trzeba obawiać się o wysokie koszty wysyłki. Ponadto, przy zakupie większej liczby pudełek częstokroć obowiązują niższe ceny za sztukę. Zakupy przez Internet to wygodne, ekonomiczne i szybkie rozwiązanie.

Pudełka do archiwizacji są funkcjonalne, lekkie i tanie. Umożliwiają szybką segregację dokumentów i dobrze zabezpieczają papier przed wpływem niekorzystnych czynników zewnętrznych, takich jak kurz czy wilgoć. Możesz łatwo zamówić je w sklepach internetowych.

W każdym archiwum przydatne są również inne urządzenia pozwalające na sprawne zarządzanie archiwum i przechowywanymi w nim dokumentami. Warto wymienić między innymi wyposażenie takie jak: regał magazynowy, datownik, wózek do przewozu dokumentów, podnośniki pozwalające umieszczać archiwa na regałach, skanery itp. Umożliwiają one osiągnięcie wyższej efektywności racy, usprawnienie wielu procesów i zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych archiwów. Dodatkowo zapewniają transparentność i organizację, która w dużych archiwach jest absolutnie niezbędna.

Materiał zewnętrzny.

Czytaj także: Kurs kancelaryjno-archiwalny I i II stopnia

«
»

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *