Praca menadżera niesie za sobą ogrom wyzwań związanych z zarządzaniem pracownikami. Budowanie sprawnych zespołów, umiejętne budowanie autorytetu bez poczucia strachu, rozliczanie z wykonania zadań, rozwiązywanie napięć i konfliktów – to tylko niektóre z nich. Dlatego osoby pełniące stanowiska kierownicze chętnie podnoszą swoje kwalifikacje, zapisując się na szkolenia managerskie. Które z nich cieszą się największą popularnością? Zobacz!

Dobry manager, czyli jaki?

Mówi się, że dobry menadżer jest spoiwem całej firmy – osobą, dzięki której praca idzie sprawnie, a zespół pnie się w górę. To bardzo prawdziwe stwierdzenie. Choć wiedza merytoryczna i umiejętności poszczególnych członków zespołu są nieocenione, to właśnie manager potrafi je w pełni wykorzystać – tak, aby osiągnąć efekt synergii.

Warto pamiętać, że zadania menadżera nie sprowadzają się jedynie do wydawania poleceń służbowych i rozliczania z ich realizacji. To żmudne działania, które są związane z planowaniem i organizowaniem działań, a przede wszystkim zarządzaniem ludźmi. Właśnie dlatego od osoby na takim stanowisku oczekuje się m.in.:

  • charyzmy i umiejętności budowania autorytetu,
  • doskonałej organizacji i samodyscypliny,
  • wysoko rozwiniętych kompetencji komunikacyjnych,
  • asertywności i jasnego wydawania poleceń,
  • wysokiej odporności na działanie w sytuacjach stresowych.

Wiele spośród tych cech może wynikać z charakteru, jednak nawet osoba, która ma „wrodzone” zadatki na lidera, musi je rozwijać i pogłębiać. Właśnie temu służą szkolenia menadżerskie.

szkolenia managerskie, szkolenia i kursy dla menedżerów

Na jakie szkolenia managerskie warto się zapisać?

Rozpiętość tematyczna szkoleń managerskich jest bardzo szeroka, co pozwala zarówno doświadczonym dyrektorom, jak i początkującym kierownikom znaleźć optymalny kierunek rozwoju. Najpopularniejsze nieustannie są kursy, szkolenia i warsztaty poświęcone:

  • komunikacji interpersonalnej – jest ona podstawą budowania długofalowych relacji z pracownikami i sprawnego działania firmy, bez względu na to w jakiej branży biznesu czy kategorii działamy,
  • budowaniu zespołów – przemyślane łączenie pracowników pozwala optymalnie wykorzystać ich kompetencje, jednak integracja pojedynczych osób w zespół, a następnie sprawienie że będzie on sprawnie funkcjonował nie jest proste, stąd przydatne mogą być odpowiednie szkolenia z budowania zespołu,
  • motywowania zespołu – inspirowania do działania, pozytywnego wzmacniania zapału do pracy, również odkrywania motywatorów i demotywatorów działających na poszczególnych członków zespołu,
  • delegowania zadań i rozliczania efektów ich realizacji – to warsztaty pomagające reagować asertywnie, ale po partnersku, wyznaczać priorytety i w ten sposób wpływać na efektywność pracowników,
  • mentoringu i coachingu – ich zadaniem jest rozwinąć umiejętność wydobywania i rozwijania mocnych stron poległego zespołu.

Równie dużą popularnością cieszą się szkolenia z zakresu mediacji, zarządzania sobą i innymi w czasie, a ostatnio również organizacji pracy zdalnej. Jak zatem widać, możliwości rozwojowe dla menadżerów są ogromne i warto w nie zainwestować swój czas i energię. Szkolenia managerskie mogą znacząco usprawnić osiągane efekty nie tylko przez samych menedżerów, ale również przez zarządzane przez nich zespoły. Wreszcie szkolenia i kursy menedżerskie pozwalają uniknąć najpoważniejszych błędów, które mogą demotywować pracowników, a samych menedżerów zmotywować do pracy poprzez pokazanie im, że firma jest gotowa inwestować w ich umiejętności menedżerskie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *