E-learning

Praca zdalna – systemy wspierające pracę zdalną w zespole

Technologią do efektywnej pracy zdalnej dysponujemy już od pewnego czasu. Do tej pory była ona jednak wykorzystywana raczej sporadycznie. Dopiero epidemia wymusiła na wielu firmach całkowite przeniesienie współpracy do sieci. Szacuje się przy tym, że nawet 1/3 pracowników nie wróci już do biur, pozostając w trybie zdalnym. Sprawdź, jakie systemy i narzędzia najlepiej wspierają pracę zdalną w zespole.

E-learning

Jak uniknąć chaosu, przestawiając się na pracę zdalną?

Epidemia wymusiła na firmach przestawienie się na całkowicie zdalną pracę w zasadzie z dnia na dzień. Dla wielu była to zupełnie nowa sytuacja, dlatego początkowe dni, a nawet tygodnie izolacji skutkowały chaosem komunikacyjnym i obniżeniem produktywności. Praca zdalna nie musi być jednak trudna – wszystko jest kwestią odpowiedniej organizacji. Pomagają w tym zaawansowane instrumenty. Ich podstawową misją jest rozwiązywanie głównych problemów pojawiających się podczas pracy na odległość. Ułatwiają więc:

  • komunikację,
  • planowanie pracy,
  • delegowanie zadań.

Jakie to instrumenty?

Najlepsze narzędzia do komunikacji w firmie i współpracy

Efektywna komunikacja na odległość to jedno z największych wyzwań pracy zdalnej. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które umożliwiają uzyskanie porozumienia na wiele sposobów. Najpopularniejsze to:

  • Slack – biznesowy komunikator tekstowy z opcją rozmów głosowych i wideo oraz udostępniania plików,
  • Discord – prosta, bezpłatna aplikacja z opcją czatu i rozmów głosowych,
  • Zoom – narzędzie do wideokonferencji i webinarów liczących aż do 100 osób w darmowej wersji,
  • Microsoft Teams – centrum pracy zespołowej z czatem i połączeniami wideo,
  • Google Hangouts Meet – intuicyjne narzędzie do wideokonferencji,
  • Miro Board – wirtualna biała tablica (whiteboard), na której treści może umieszczać wiele osób jednocześnie,
  • VSCode Live Share – wtyczka do edytora VSCode umożliwiająca programistom wspólną pracę zdalną nad kodem.

Planowanie pracy i delegowanie zadań

Aby praca zdalna była efektywna, każdy musi znać swoje obowiązki. Delegowanie zadań i planowanie pracy na odległość są zaś skuteczniejsze dzięki następującym narzędziom:

  • Trello – darmowe, intuicyjne narzędzie do zarządzania zadaniami, dlatego jest to wybór wielu firm,
  • Jira – aplikacja do zarządzania projektami w duchu Agile, dzięki której można przestać tęsknić za biurem,
  • Nozbe i Nozbe Teams – polskie aplikacje do zarządzania projektami, delegowania zadań i koordynacji pracy zespołów,
  • Evernote – personalna aplikacja do tworzenia notatek i organizacji pracy.

Możliwości jest tak dużo, że Twój zespół na pewno znajdzie system, w którym odnajdzie się bez większych problemów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *